יום ראשון, 2 ביוני 2019

איך מרגישים אחרי טיפול בגלי הלם?


השימוש בגלי הלם מאפשר לטפל בבעיות וכאבים במערכת השרירים ולכן הוא מומלץ למגוון רחב של מצבים רפואיים. במאמר הבא נבין כיצד הטיפול מתבצע וננסה להסביר איך מרגישים אחריו



גלי הלם מוכיחים את עצמם ככלי אפקטיבי בכל הנוגע לטיפולים אורטופדיים. עד לפני מספר שנים, הדרך היחידה להתמודד עם כאבים ובעיות במערכת השרירים והשלד הייתה ניתוח או פרוצדורה רפואית מורכבת. עם זאת, כיום יש טכנולוגיה שמאפשרת להקרין ולפזר את גלי ההלם בצורה שווה ואחידה. שימוש כזה בגלי הלם מאפשר לטפל בבעיות ובכאבים השונים בצורה יעילה, מהירה ובטוחה ועם מינימום תופעות לוואי.

היתרונות של גלי הלם

ההרגשה אחרי טיפול בגלי הלם טובה יותר בהשוואה לאלטרנטיבות בגלל כמה סיבות מרכזיות. בראש ובראשונה, זו שיטה שבה אין צורך בזריקות, בתרופות ובניתוח. המשמעות בפועל היא שמעצם השימוש בגלי הלם מתבטלות כל תופעות הלוואי שמצטרפות לשימוש בזריקות, בתרופות ובניתוח. במילים אחרות, השימוש בגלי הלם מאפשר למנוע מלכתחילה תופעות לוואי שהיו בעבר חלק בלתי נפרד מהניסיון להתמודד עם כאבי שרירים ושלד.


מאפייני הציוד הרפואי

סיבה נוספת לכך שאחרי טיפול בגלי הלם מרגישים טוב יותר לעומת טיפולים בשיטות אחרות קשורה לציוד שבו משתמשים. נכון להיום, את הטיפול מבצעים בעזרת ציוד שמסוגל לייצר גלי קול בתדר גבוה. גלי קול אלו משודרים ישירות לאזור הפגוע בגוף ואינם משפיעים על שאר האזורים. ככל שהטיפול ממוקד יותר, כך עולה הסיכוי להפיק ממנו תועלת.

כך מתבצע הטיפול

דרך אחרת לבדוק איך מרגישים אחרי השימוש בגלי הלם היא לעקוב אחר תהליך הטיפול. כאן אפשר להצביע על מספר שלבים שהם חלק חשוב בטיפול עצמו:

 א. הצמדת היחידה שפולטת גלי הלם לאזור הפגוע – את הטיפול בגלי הלם ניתן לבצע כדי להתמודד עם מגוון רחב של בעיות אורטופדיות. לא משנה באיזה סוג של בעיה מדובר, השלב הראשון תמיד יהיה הצמדה של היחידה שפולטת את גלי ההלם לאזור הפגוע.

ב. הפעלת גלי ההלם להתפוררות ההסתיידות – בשלב השני מתחילה פעולה שבה גלי ההלם מפוררים את ההסתיידות ברקמה הפגועה. מטרת ההתפוררות של ההסתיידות ברקמה הפגועה היא לעודד צמיחה של כלי דם חדשים ולהאיץ את קצב זרימת הדם הטבעי.
ג. המשך טיפולים – התדירות המומלצת עבור טיפול בגלי הלם נקבעת לפי האזור שבו מעוניינים לטפל. בהקשרה זה יש לציין את ההבדלים בין תדירות הטיפולים עבור אזורים שונים ובהם הסתיידות ודלקות בכתפיים, דורבן בעקב כף הרגל, דלקת בגיד אכילס, נקודות טריגר בשרירים וכן הלאה.

טיפול שאינו פולשני

מרגישים טוב אחרי טיפול בגלי הלם גם בגלל שמדובר בפרוצדורה שאינה פולשנית. את הטיפול מבצעים באופן חיצוני לחלוטין, בתוך זמן קצר ובשיתוף פעולה מלא עם המטופלים. בעזרת הטיפול החיצוני שאינו פולשני אפשר לתרום לתחושת הביטחון של המטופלים ולמנוע מהם חששות ודאגות. כמו כן, כל טיפול שאינו פולשני גורם להרגשה טובה יותר אצל גברים ונשים בגילאים שונים.

האם יש לטיפול תופעות לוואי?

ההוכחה הטובה ביותר לתחושה החיובית אחרי טיפול בגלי הלם היא שאין צורך להישאר בהשגחה. בניגוד לפרוצדורות רפואיות אחרות או כמעט לכל טיפול שונה שבו מנסים להתמודד עם בעיות בשרירים ובשלד, הטיפול שמבוסס על גלי הלם מאפשר להשתחרר הביתה מיד עם סיום הפרוצדורה. בטווח הארוך, כל שנותר הוא להגיע לעוד כמה פגישות טיפוליות עד להחלמה מלאה. מספר הפגישות נקבע כאמור לפי סוג התופעה שבה מטפלים, בהתאם לשיתוף הפעולה ולפי תגובת הגוף. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה