יום ראשון, 17 בפברואר 2019

בעיות שניתן לרפא באמצעות פיזיותרפיה


פיזיותרפיה היא חלק ממקצוע שמטרתו לאבחן, לשקם ולמנוע בעיות שקשורות למערכת התנועה. כתוצאה מכך יש המון בעיות שניתן לרפא או לפחות לשפר באמצעות תחום הידע הזה. הנה כמה מהן:

א. פגיעות שלד - שריר 

– ההתמחות העיקרית של המקצוע היא בטיפול בפגיעות שלד -שריר. בעזרת שילוב בין המקצוע לבין אורתופדיה ניתן לטפל בפגיעות שנוצרו לאחר טראומה גופנית, שחיקה מכנית ואפילו צלקות.

ב. בעיות שקשורות לנוירולוגיה ולמערכת העצבים 

– פיזיותרפיה מאפשרת לרפא בעיות שקשורות למערכת העצבים. הטיפול בבעיות שקשורות למערכת העצבים כולל מחלות ופגיעות שנובעות מסיבות שונות.

ג. עקמת ובעיות יציבה 

– בני נוער רבים פונים לאנשי מקצוע שמתמחים במערכת התנועה על מנת לרפא בעיות כמו עקמת. בעיות יציבה מן הסוג הזה פוגעות באיכות החיים ובתחושת הביטחון העצמי של ילדים ובני נוער, אך יש מגוון תרגילים שעשויים לפתור אותן.

ד. בעיות מוטוריקה גסה ועדינה 

– עוד תחום חשוב שבו ניתן לטפל באמצעות רלוונטי עבור תינוקות וילדים. זו האוכלוסייה העיקרית שסובלת מבעיות במוטוריקה גסה ועדינה, כמו למשל תזוזה של האצבעות או שליטה בכף היד והרגל. הפתרון לכך הוא תרגילים שעולים בקנה אחד עם הפרעות התפתחותיות בילדים.

מה משותף לכל הבעיות שבהן מטפלים?

כמובן שיש עוד הרבה בעיות שבהן ניתן לטפל באמצעות פיזיותרפיה, אך חשוב לא פחות לזהות את המאפיין שמשותף לכולן. בהקשר הזה אפשר להצביע על שיטות הטיפול שמיושמות נכון להיום בבתי החולים, במוסדות השיקום, במרפאות הפרטיות, אצל אנשי המקצוע וכן הלאה. השאיפה היא לעסוק בייעוץ והכוונה עבור המטופלים, אך במקביל גם לשלב התאמת עזרים אורטופדיים.
במילים אחרות, פיזיותרפיה היא תחום שנשען על שימוש במכשירי עזר להליכה, בתותבות ובטכנולוגיה מסייעת. אלו כלים שמוכיחים את עצמם בקרב קהל יעד צעיר ומבוגר והם אחראיים במידה רבה על ההצלחה של הענף.
מי שרוצה לשפר את הבעיות הבריאותיות שמהן הוא סובל צריך להתייחס בכובד ראש לפריטים הללו. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ולשאול על ייעוץ ארגונומי בבית, בסביבת העבודה או אפילו בנסיעה ברכב.


המאמר באדיבות - מרכז הפיזיותרפיה ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה