יום שני, 29 במאי 2017

כיצד פיזיותרפיה תורמת לגוף

כיצד פיזיותרפיה תורמת לגוף
מה הוא טיפול פיזיותרפי
הפיזיותרפיה הינה תהליך אשר עוזר באבחון, שיקום ומניעה של בעיות שונות במערכת התנועה. הפיזיותרפיה יכולה לטפל בבעיות עצביות, בעיות שרירים ובעיות מפרקים. ניתן לערוך טיפול פיזיותרפי למבוגרים, ילדים ובעלי חיים הסובלים מבעיות רפואיות שונות. 
כיצד פיזיותרפיה תורמת לגוף
·         שיפור היציבה: הפיזיותרפיה מקנה כלים ותרגילים המאפשרים את שיפור היציבה. ניתן ליישם תרגילים אלו גם במהלך עבודתכם וגם בזמנכם הפנוי. טיפול פיזיותרפי ממושך משפר פלאים את היציבה, דבר התורם לכל המערכות החיוניות בגוף האדם.
·         חיזוק השרירים: טיפול פיזיותרפי הינו כלי משמעותי ויעיל מאוד במקרים בהם נדרש לחזק את השרירים השונים בגוף. תרגילי הפיזיותרפיה הרפואיים מקלים על כאבי השרירים ומחזקים את השרירים, כך שיוכלו להתמודד בצורה טובה ויעילה יותר עם העומס המופעל עליהם לאורך השנים.
·         התמודדות עם כאב: טיפול הפיזיותרפיה מאפשר הקניית כלים להתמודדות עם כאב פיזי. התרגילים הנלמדים במהלך הטיפול מאפשרים לאדם להימנע מתנועות אשר מכאיבות לגופו, ולהתמודד בצורה המיטבית עם מצבי כאב שונים.
·         למידת והכרת הגוף: באמצעות טיפול הפיזיותרפיה אנו לומדים להכיר את גופנו – את יכולותיו, את מגבלותיו, את הדברים שפוגעים בו ואת האלמנטים שמקלים על הכאב. באמצעות הכרת גופנו אנו יודעים למה אנו מסוגלים וכיצד להתנהל בעולם הסובב אותנו בבטחון ובשמחה.
·         שיקום הגוף: במקרי תאונות ובמקרים של ספורט תחרותי מאומץ, ניתן לשקם את הגוף מן הטראומות השונות שחווה באמצעות טיפול פיזיותרפי. הטיפול הפיזיותרפי יאפשר לגוף להתמודד עם הטראומה ולחזור למצב בו היה לפנייה. הפיזיותרפיה תקל גם על שיקום עתידי במקרים בהם מדובר במאמץ גופני מתמשך.
·         טיפול באיחור הפתחותי: גם תינוקות הסובלים מאיחור התפתחותי יכולים להיתרם רבות מטיפול פיזיותרפי. הפיזיותרפיה תאפשר לאבחן את מהות העיכוב ההתפתחותי ולהחזיר את הילד למסלול ההתפחותי אשר תואם את גילו.
טיפול פיזיותרפי מקל את החיים לסובלים מבעיות בריאותיות רבות

כל אדם הסובל מבעיות בריאותיות שונות, בין אם אלו בעיות מולדות ובין אם אלו בעיות שנוצרו במהלך החיים, יכול להיתרם מטיפול פיזיותרפי. הפיזיותרפיה מקלה על ההתמודדות עם בעיות גופניות שונות ומאפשרת לנו לזכות בגוף מתפקד הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה